„Szczegółowe zasady gry”
30. Mistrzostw Kostrzyna nad Odrą w halowej piłce nożnej
drużyn 5 – osobowych o „Puchar Burmistrza”


1. W grze bierze udział 4 zawodników + 1 bramkarz. Zespół składa się z max. 14 osób – imię i nazwisko, pełna data urodzenia + 1 kierownik drużyny. Prawo gry mają mężczyźni rocznika 1993 i starsi. Listy osobowe, potwierdzone podpisem przez kierownika zespołu obowiązkowo zadać należy do pierwszego meczu danego zespołu – zgodnie z terminarzem gier.

2. System gry mistrzostw uzależniony będzie od ilości startujących zespołów. Zmiana może być dokonana tylko w czasie przerwy w grze. Zmiana nie musi być zgłaszana sędziemu.

3. Czas gry – 2 x 8 minut. Przerwa w meczu – 1 minuta.

4. Kary czasowe: 2 minuty – kartka żółta. Czerwona kartka – w następstwie drugiej żółtej kartki w meczu : kara czasowa 4 minut dla zespołu i zakaz gry ukaranego zawodnika w tym meczu. Czerwona kartka – automat: wykluczenie zawodnika ukaranego z gry w danym spotkaniu do końca jego trwania a zespół gra w osłabieniu do końca jego trwania. Jeżeli ten sam zawodnik w rozgrywkach otrzyma drugą czerwoną kartkę będącą konsekwencją kartek żółtych lub z automatu – karą jest zakaz gry ukaranego do końca trwania mistrzostw. Przy żółtej (pierwszej) kartce – po 2 minutach kary na plac gry może wejść ukarany lub inny zawodnik tej drużyny. Druga żółta kartka dla tego samego zawodnika w meczu jest następstwem czerwonej. Ukarani czasowo znajdują się obowiązkowo w narożniku przy stoliku obsługi zawodów. Czas kary mierzony jest wyłącznie stoperem organizatora. Kara dotyczy także bramkarzy. W przypadku naruszenia tykalności cielesnej sędziego, zawodnika, itp. w czasie trwania rozgrywek, przed lub po zakończeniu meczu – oprócz czerwonej kartki, karą jest także automatyczna dyskwalifikacja danego uczestnika z udziału w mistrzostwach. Na czas trwania mistrzostw obowiązywać będzie ograniczenie ilości fauli w meczu – w danej połowie dopuszcza się ilość 5 fauli – przekroczenie tej ilości w danej połowie spotkania będzie karane rzutem karnym „przedłużonym” z 9 metrów. Przy rzutach karnych czas jest zatrzymywany.

5. Boisko – 40 x 20 m. Bramka – 2 x 3 m. Pole bramkowe – 6 metrów. Piłkę z autu wprowadza się nogą po obowiązkowym zagraniu do partnera lub przeciwnika. Bramka nie może być zdobyta bezpośrednio z autu. Przy rzutach (pośredni, bezpośredni, aut, rzut rożny) – odległość zawodnika od piłki wynosi 1 metr. Czas wznowienia gry – 4 sekundy.

6. Po wyjściu piłki za aut - bramkarz wznawia grę wybiciem ręką. Zagrana piłka od własnego zawodnika nie może być chwytana w ręce przez bramkarza.

7. Zabronione jest atakowanie piłki „wślizgiem”.

8. Rzut karny – 7 m, „przedłużony” – 9 m.

9. Punktacja – zwycięstwo 3 pkt., remis – 1 pkt, porażka – 0 pkt. Przy końcowej równej ilości punktów: dwóch drużyn – wynik meczu bezpośredniego, przy remisie – korzystniejsza różnica bramek, większa ilość strzelonych bramek, trzech i więcej drużyn – „mała tabela” meczy drużyn tylko zainteresowanych – kolejność: ilość punktów, korzystniejsza różnica bramek, większa ilość strzelonych bramek. W meczach finałowych w przypadku remisu, zwycięzcę wyłonią rzuty karne – 3 serie, dalej – przy remisie: po 1 serii do skutku. Integralną częścią „Zasad gry” jest „Regulamin 30. Mistrzostw Kostrzyna nad Odrą”. Sprawy sporne rozstrzyga organizator.
Tworzenie stron WWW © - R. Hejnowicz & Dotka Webdesign